Trauksmes mazināšana pirms pārbaudījumiem

Līna Milaševiča

Klīniskais psihologs

Pirms pārbaudījuma:

  • Ir svarīgs pilnvērtīgs miegs arī atkārtojot vielu pirms eksāmena. Nav jēgas upurēt miegu, lai iemācītos vairāk. Atceries, ka miegā apstrādājas jauniegūtā informācija.
  • Mēģini saprast savas mācīšanās un atmiņas īpatnības. Iespējams, Tev ir vizuālā atmiņa – tad veido konspektus, izmanto dažādas krāsas , kas labāk palīdz veidot asociācijas par apgūto vielu, vai arī Tev ir audiālā atmiņa ,tad būtu lietderīgi lasīt un atkārtot skaļi.
  • Izvērtē savas spējas. Ne visi var iemācīties visu vielu uz 100%. Apskati reāli savu potenciālu – iemācies to, ko reāli saproti, vai iemācies galveno, lai izpildītu pirmos uzdevumus.
  • Vai tas ir pasaules gals? Nedaudz atslābsti un neveido katastrofu savā galvā.
  • Mēģini mācīties un atkārtot mācību vielu kopā ar kādu, varēsiet gan atbalstīt viens otru, gan kopā vieglāk saprast nesaprotamo informāciju.
  • Atrodi kādu, kurš pa īstam Tevi atbalstīs.
  • Izdomā sev apbalvojumu pēc pārbaudījuma nokārtošanas. Tā var būt kāda aktivitāte, ko sen vēlējies darīt.
  • Būsim godīgi, vai pēdējā brīdī Tu varēsi iemācīties visu, ko nepaguvi šo gadu laikā? Lūdzu, skaties reāli uz situāciju un lieki nemoki sevi pirms svarīgas dienas.

Trauksmes mazināšana:

  • Obligāti izgulies.
  • Apskauj kādu vai pats sevi. Ir pierādīts, ka tas palīdz mums nomierināties.
  • Atrodi kādu kurš Tevi atbalsta, izrunājies.
  • Novērs uzmanību no trauksmes (skaiti no 1 līdz 100, izdomā ko darīsi pēc tam, padomā par pozitīvām lietām un apbalvojumu)
  • Nemācies 5 minūtes pirms pārbaudījuma. Tas tikai palielina trauksmi.
  • Apzinies savas emocijas.
  • Paklausies mūziku, vai dari citas lietas, kas Tev patīk.
  • Elpošanas vingrinājumi.

Piesakies vizītei pie Līnas Milaševičas

+371 25436295
+371 67294911

info@rietumuklinika.lv

KONTAKTI